Michał Rogowicz | 01-05-2013 14:04 |

Rebranding na podstawie T-Mobile

logo T-MobilePrzejęcie firmy lub połączenie przedsiębiorstw jest obecnie jednym z najpopularniejszych powodów na zmianę wizerunku firmy. Nasz kraj nie jest samotny w tej dziedzinie, a czerpiemy z doświadczeń najlepszych. Tak też się działo w przypadku rebrandingu sieci ERA na T-mobile, które kosztowało ponad sto milionów złotych. Sam proces trwał dość długo. Nic dziwnego, by rebranding był skuteczny i przyniósł pozytywne zmiany konieczne jest przygotowanie go na najwyższym poziomie.

Przygotowanie wdrożenia nowej marki
Wprowadzenie nowej marki bez wcześniejszego poinformowania konsumentów byłoby marketingowym samobójstwem. Zaskoczenie klientów w taki sposób mogłoby skończyć się prawdziwą katastrofą, z tego też powodu firmy takie jak T-mobile, planują wprowadzanie nowej marki o wiele wcześniej, jednocześnie badając gusta klientów. Wprowadzenie nowej marki jest idealnym momentem na odświeżenie i poprawienie wizerunku całej marki, a ponieważ proces ten jest bardzo kosztowny, to musi zostać przygotowany przy zachowaniu najwyższej staranności.

Zmiany, zmiany, zmiany
Najważniejszym etapem rebrandingu jest sam etap zmian. W grę wchodzi nie tylko sama nazwa przedsiębiorstwa (jak zmiana na T-mobile), ale również szereg innych, o wiele poważniejszych zmian. Zacząć można chociażby od strony internetowej, strojów pracowniczych czy reklamy, które widoczne są dla klientów na pierwszy rzut oka. Jednak gdy spojrzymy dokładniej na daną firmę, to zauważymy zmiany o wiele poważniejsze. Są to chociażby metody raportowania i pracy osób zatrudnionych w T-mobile, wyższa kultura wobec klientów, motywacja pracowników, zmiany w procedurach wobec klientów czy nawet szkolenia pracownicze. Przygotowanie wszystkich elementów rebrandingu może zająć w skrajnych przypadkach nawet kilka lat, jednak sprawnym marketingowcom w przypadku dużych projektów powinno wystarczyć kilkanaście miesięcy. Cała procedura wymaga jednak intensywnej pracy od każdego z zatrudnionych.

Komunikacja związana ze zmianami
Przedsiębiorstwa decydujące się na rebranding zazwyczaj już wcześniej informują media o procesie zmian. Często jest to informacja przekazywana (lub której dziennikarze się domyślają) na etapie przejęcia firmy. W przypadku T-mobile informacje były przekazywane dość intensywnie dziennikarzom, ale wprowadzono również specjalną kampanię reklamową o wysokiej intensywności, której zadaniem było stworzenie wysokiej rozpoznawalności nowej marki.

TAGI:
    • Newsletter

    • Ostatnie komentarze
      • Reklama