Michał Rogowicz | 01-12-2014 12:13 |

Jak cię widzą, tak cię piszą

login and passwordFirmowa strona internetowa lub e-sklep to w dzisiejszych czasach pozycja obowiązkowa w informacji i promocji każdej firmy. Malutka, rodzinna firma, średnie przedsiębiorstwa, korporacja – każda z tych form ma swoją stronę. Musi mieć swoją stronę.

No właśnie, odnosząc się do tytułu, aby pisali, muszą Cię najpierw zobaczyć. Strona internetowa to dzisiaj jedyny drogowskaz, który przyprowadzi klienta wprost do Twojej firmy. Bez niej zabłądzi, nie trafi, bądź trafi, ale do konkurencji. A konkurencja niemal w każdej branży jest ogromna. I nie śpi.

Jaka strona internetowa?
Rodzaj firmowej strony internetowej zależy od potrzeb firmy, ale, nie oszukujmy się, również od budżetu. Strony typu wizytówka, to niezbędne minimum, które być musi, aby firma w ogóle zaistniała w internetowych wyszukiwarkach. Ceny takiej mini stronki raczej nie obciążają kieszeni nawet małej firmy, gdyż wkład pracy w nią włożonej również nie jest ogromny. Jednak mimo niewątpliwej zalety, jaką jest cena, taka strona ma również sporo wad. Jedną z nich jest to, że przekazuje mało informacji o naszej działalności. Prowadząc działalność, która nie wymaga pokazywaniu światu np. jakim sprzętem dysponujemy, lecz wymaga jedynie przekazaniu informacji o naszym istnieniu, taka forma jest zapewne wystarczająca. Jednak w branży, gdzie konkurencja jest silna, i mamy sporo do zaoferowania (a co za tym idzie sporo do stracenia) zwykła strona internetowa nie będzie już wystarczająca. Aby przedrzeć się przez setki a nawet tysiące innych musi być nie tylko doskonale wypozycjonowana, ale też na tyle sprytnie skonstruowana żeby zachęcić goszczących na niej do przeczytania, zapaść w pamięć oraz ułatwić powrót do niej w razie potrzeby.

To samo tyczy się e-sklepów. Pewnie, że można kupić gotowy szablon. Pewnie, że można podać maila i numer konta do realizacji przelewów. Pewnie, że można ręcznie liczyć towar jaki został nam na stanie. Jednak czy mając duży sklep internetowy jesteśmy w stanie wszystko to zrobić sami? Zamiast zatrudniać ludzi może warto zainwestować trochę środków w aplikację bardziej zaawansowaną, która nie tylko będzie miała świetną szatę graficzną, ale też będzie podpięta pod program magazynowy? Bardziej rozbudowane sklepy to niewątpliwie większy koszt, ale to typowa inwestycja. Na dłuższą metę okaże się, że nie tylko zwróciły się koszty, ale też spory dochód zasilił naszą kieszeń.

Co oprócz strony?
Coraz częściej można spotkać się z firmowymi blogami, czy kontami na portalach społecznościowych. Nie jest to dyktowane „widzimisię” firmy, lecz tendencją i potrzebami klientów. Od kiedy Facebook stał się stroną, od której większość społeczeństwa zaczyna codzienną przygodę z komputerem, od wtedy posiadanie firmowego profilu stało się cennym medium reklamowym. Portale społecznościowe zrzeszają ogromną liczbę potencjalnych klientów, dlatego warto do nich trafić ze swoją ofertą. Firmy zajmujące się projektowaniem stron i e-sklepów bardzo często oferują swoje usługi również w tej dziedzinie. Tak jak www.webstart.com.pl – firma oferuje nie tylko zakładanie tego typu profili, ale też dba o regularne ich uzupełnianie, aktualizację oraz pisze przykuwające uwagę teksty na blogi. Te działania przekładają się oczywiście na ruch na stronie, a co za tym idzie na liczbę osób zainteresowanych ofertą naszej firmy.

Korzyści z posiadania firmowej strony
Posiadanie firmowej strony internetowej to przede wszystkim możliwość zaistnienia na rynku. Profesjonalnie zaprojektowania i prowadzona strona buduje pozytywny wizerunek firmy, pozwala dotrzeć do nowej rzeszy klientów, obniża koszty efektywnej reklamy poprzez skierowanie jej do odpowiedniej grupy odbiorców. Poprzez śledzenie statystyki strony możemy na bieżąco wprowadzać zmiany i obserwować trend jej przeglądania, a co za tym idzie spełniać oczekiwania klientów i optymalizować zyski. Dla branży handlowej założenie e-sklepu to poszerzenie rynku, a co za tym idzie większa sprzedaż i zyski. A to tylko podstawowe i na pierwszy rzut oka widoczne zalety. Dlatego tych poważnie myślących o biznesie, nie trzeba przekonywać o trafności tej inwestycji.

    • Newsletter

    • Ostatnie komentarze
      • Reklama